Pregatirea pentru sarcina

sarcina

Viziteaza-ti medicul de familie

Daca te-ai hotarat sa fii mama, e recomandat sa ii faci o vizita medicului tau de familie, care iti cunoaste in detaliu istoriul tau medical.
Acesta te va consilia si iti va oferi opinia sa; este sau nu momentul potrivit pentru o sarcina sau ce trebuie sa schimbi?

Acum e momentul sa tratezi orice problema de sanatate nerezolvata anterior! Anumite afectiuni latente, neglijate sau nedepistate pot afecta sarcina; in plus, dupa ce vei ramane insarcinata, optiunile terapeutice sunt restranse si chiar contraindicate, in multe situatii.

Fa-ti toate analizele necesare in sarcina

Medicul de familie si medicul ginecolog iti vor recomanda, in mod obisnuit, efectuarea unor analize hormonale, de imunologie, hematologice s.a. Daca in familia ta sau a partenerului tau exista cazuri de boli rare (genetice, autoimune) sau de cancer, ai putea sa iei in calcul efectuarea unor teste de screening genetic (atat de catre tine, cat si de partener).

Pentru mai multe detalii cu privire la analizele care trebuie efectuate, iti recomandam articolul Ce analize trebuie sa faca o viitoare mamica

Testeaza-te pentru infectiile cu transmitere sexuala

Infectiile, fie ele cu sau fara transmitere sexuala, pot cauza complicatii grave; si pot avea efecte negative asupra copilului pe termen lung. Pentru o sarcina sanatoasa se recomanda testarea pentru bolile cu transmitere sexuala; mai ales ca majoritatea sunt asimptomatice. Iti recomandam Testele rapide Veneris. Afli in cateva minute si le poti face in intimitatea caminului.

Adopta un stil alimentar sanatos

Adopta un stil alimentar care sa-ti ofere toate elementele nutritive necesare, avand grija sa limitezi continutul de grasimi saturate si trans (prezente din plin in carnea rosie, margarina, unt, produse fast-food), carbohidratii rafinati (cum sunt cei din snack-uri, produse de patiserie, dulciuri). Consuma din plin fructe si legume, proteine de buna calitate (carne alba, peste, lactate cu continut redus de grasimi) si cereale integrale, pentru un aport optim de fibre.

Fii activa in sarcina!

Stii probabil ca e recomandat sa faci zilnic cel putin 30 de minute de miscare. Gaseste o activitate care iti place (alearga, pedaleaza, joaca tenis) si fii consecventa. Beneficiile sunt nenumarate – pentru corp, minte si moral, caci ai nevoie ca sarcina sa te gaseasca in cea mai buna „versiune” a ta.

Lasa-te de fumat!

Daca esti fumatoare, e necesar sa renunti cu cel putin cateva saptamani inainte la acest viciu, pentru siguranta sarcinii si sanatatea fatului. Fumatul in timpul sarcinii dubleaza riscul de sarcina extrauterina, precum si placenta previa, travaliu prematur, sangerari vaginale, avort spontan ș.a.

Renunta la alcool!

Daca esti pregatita sa ramai insarcinata in orice moment, e absolut necesar sa elimini consumul de alcool. Alcoolul, chiar consumat ocazional si in cantitati mici, trece in fluxul tau sanguin si mai departe, traverseaza bariera placentara si ajunge direct la fat.

Ai grija la cafeina!

E bine ca in perioada premargatoare sarcinii sa descresti treptat cantitatea de cafea pe care o consumi, pentru a ajunge sa te limitezi la o ceasca, atunci cand vei fi gravida. Limita acceptata de cofeina in timpul sarcinii este de 200 mg. Desi nu s-au pronuntat in unanimitate in privinta impactului pe care il are cafeina asupra fatului, obstetricienii recomanda totusi cumpatarea si precautia in privinta consumului de cafea pe perioada maternitatii.

Esti pregatita? Atunci e timpul sa afli cum poti sa ramai insarcinata si daca Testul Barza iti confirma evenimentul fericit!

Lasă un comentariu


Adresa de email este confidentială și nu va apărea pe site