Cele mai bune sfaturi pentru diminuarea grețurilor matinale

Grețurile matinale afectează aproximativ 3 sferturi dintre femeile însărcinate, în special în primul trimestru de sarcină. Aproximativ jumătate dintre femeile însărcinate suferă atât de amețeală cât și de stări de vomă sau vărsături, un sfert se confruntă numai cu stările de greață, iar un alt sfert prezintă stări de somnolență, dureri de cap, pofte alimentare și sensibilitate crescută a sânilor. De obicei, grețurile matinale și alte simptome asociate dispar după a 14-a săptămână de sarcină, dar aceasta nu este o regulă. Ele își pot face reapariția și mai târziu în sarcină, cu manifestări mai puțin intense însă.

De ce unele femei simt mai acut aceste simptome decât altele?

  • Sarcină multiplă
  • S-au mai confruntat cu aceste probleme într-o sarcină anterioară.
  • Au avut în trecut episoade de greață și amețeală, cauzate de administrarea contraceptivelor.
  • Au o predispoziție genetică către greață și amețeală în timpul sarcinii.
  • Vor avea o fetiță – mai multe studii au revelat de-a lungul anilor că femeile care se confruntă cu episoade acute de greață și amețeală au cu până la 50% șanse mai mari să nască o fetiță.

Cum lupți cu greața și amețeala?

  • Ia mese mici și dese, astfel încât să nu ai niciodată stomacul gol! Unele femei consideră ca alimentele bogate în carbohidrați le ajută la diminuarea grețurilor, pe când altele preferă alimentele bogate în proteine.
  • Evită sa te așezi în pat după masă – acest lucru poate încetini digestia!
  • Evită mâncărurile care știi că îți pot declanșa ușor greața! Dacă simți că mai toate alimentele îți provoacă greață, alege să consumi acele produse despre care știi sigur că nu te afectează, chiar dacă acestea nu compun o dietă foarte echilibrată! Vei reuși ulterior să compui o dietă sănătoasă pentru tine și bebelușul tău.
  • Consumă mâncarea la temperatura camerei! Mâncărurile fierbinți tind să aibă miros mai puternic.
  • Evită alimentele grase deoarece acestea se digeră mai greu! De asemenea, este bine să stai departe de alimentele iuți, de sucurile acidulate, precum și de mâncărurile prăjite. Acestea pot irita sistemul digestiv.
  • Bea multe lichide între mese!
  • Ai grijă și la factorii care deși nu țin de mâncare pot declanșa un episod de greață. Mirosul unui parfum puternic, o plimbare cu mașina, sau chiar anumiți stimuli vizuali pot declanșa greața.
  • Greața se manifestă mai intens atunci când ești obosită, așa că odihnește-te suficient!
  • Ia vitaminele prenatale cu mâncare sau chiar înainte de somn!
  • Experimentează cu aromaterapia! Unele femei au observat că mirosurile de portocală, de lămâie sau de mentă din uleiurile esențiale le ajută în diminuarea grețurilor.

Lasă un comentariu


68 − 61 =